Huh,lame betol ak xupdate blog ni...mane xnye,sejak akhir2 ni perasaan utk berblogging ni agak jatuh merudum...BTW,belom terlambat rsnye utk mengucapkan Selamat berpuasa kepada semua muslimin di luar sana...
Alhamdulillah,smpai ke hari ni aku masih diberi kekuatan utk menyempurnakan rukun islam yg ke-3 ini... mmg sebelum ni ak sentiasa berdoa agar diberi kekuatan utk berpuasa kali ni.. yela,sblm ni ak mmg terlalu lemah (alahan teruk) tp nsb baikla seminggu b4 pose ak dh leh mkn n muntah pun hanya sedikit...

Kat sini aku nk story ckit pengalaman aku semasa 1st trimester:
-Morning Sickness : bkn pagi je ak muntah tp smpai ke mlm...huhu...mmg lembik la..
-2 x kena admit wad (smpai nurse2 kt hospt pun leh kenal ak..dh tu duduk kt wad n katil yg same...hehhe)
-1st admit sbb dehydrated...time ni mmg asek kena masuk air jela selang 4 jam (korg leh imagine x bape byk botol air yg aku kena masuk smpai 4 hari aku kat wad...huhu)
-ak still xleh minum air msk,susu n pape sje mknn..kecuali buah2an...tp ak kena jgk mkn nsi even nasi kosong utk bg tenaga ckit la...tu pun dlm 2-3 sudu je...
-ak mmg totally lemah,xleh nk wat pape keje even g keje pun xlrt...nsb baikla ak dpt bos yg memahami..die bg ak keje kt rumah je smpai ak btul2 stabil..Alhamdulillah
-g check up kt KKIA,time tu mmg ak xsbr nk tau berat terkini aku..lps dh tau,ak mmg totally terkejut sbb ak dh kehilangan berat bdn dlm 11kg...(patutla ramai yg tegur ak dh makin kurus,ak dh tentu2 la xleh perasan)
-2nd admit (2minggu lps tu) sbb potassium low (garam kurg)...yg ni mmg aku xleh thn sbb kena masuk air garam (fast correct)...gilerr sakit la smpai menangis meraung aku time air garam tu masuk..nasib la en.Suami ku ade di sisi... die la jd peneman aku utk menangis..tp yg xleh thnnye die leh ckp ak pgg tgn die nk thn sakit mcm dh nak bersalin sgt...hihihi
-ak still xleh masak n g dapur umah ak...ak asek rs nk muntah je klu bau asap mknn@ bau dapur umah ak tu...hihihi..pelik btul deria bau org pregnant ni kan...n doc pun nasihatkn ak n husband supaya jgn lakukan sebarang xtvt memasak.. so,ak n husband kena la tapau je mknn xpun kekadang tu makcik husband hntrkn mknn utk kitorg..thanks Cik..
-mengidam?? wat ms ni rsnye mcm xde benda2 pelik yg ak idamkan...cume ms mule2 tu rs mcm nk minum air roselle tp xdpt2 pun...puas en suami merayau g cri tp xjumpe...tp skrg ni rs mcm dh xnk lak...lps tu ak dh xde nk ngidam pape pun...cume yg peliknye,En suami ak ni plak yg asek mengidam nk mkn mcm2...xpela,bia la die membesar dgn jayanye...hihihi
-Shopping?? huh,semangat ak utk bershopping pun turut jatuh merudum...nasib baikla baju ry awl2 lg dh beli..so,ak dh mls nk pikir sgt psl persiapan nk raya ni...nk belikan baju utk ayah mak aku pun aku mntk akk2 ak belikan..ak just bg duit je nnt kt dorg...gilerr malas wei ak nk shopping...bkn pe,ak risau la time2 nk ry ni dh org ramai kt shopping tu,ak ni plak rs mcm dh x leh except org reramai ni,silap2 ak leh muntah2 lak..hihi,ngengadakan...tp akn ak cube gagahkan diri gak nnt utk teman en suami beli brg2 die..

okla,tu je yg ak leh story...korg xnk bc xpe,sbb ni sbg memory ak nk cite kt ank2 ak nnt...hehhee...

p/s: Semoge baby umi ni sihat ye...korg doa2kanla ak ye :) ...

note: xsbrnye nk balik kg mggu ni...dh lame xjumpe ayah mak... mesti dorg terkejut tgk ak ni dh 'kurus'...hihihi

0 comments:

Post a Comment

Thank You

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...